top of page
  • תמונת הסופר/תרון פינדלינג

ביטחון עצמי נמוך ואימון אישי

עודכן: 4 במאי 2020

התפתחות אישית, הצלחה, אושר, שמחה, כל אלה קשורים אחד בשני והמכנה המשותף לכולם הוא ביטחון עצמי. ביטחון עצמי הוא הבסיס. הביטחון העצמי שלנו גורם לנו להעז יותר, לפתח יותר מערכות יחסים, להיות אותנטיים, להישאר אופטימיים וליזום.


באימון, המתאמן מציב מטרה שאותה חשוב לו להשיג ומתקשה להאמין שיוכל להשיגה.

דרך עבודה, תירגול, עידוד, הקניית כלים לפיתוח הביטחון העצמי, הקשבה, הכלה ובניית בסיס איתן להצלחה, המתאמן מסיים תהליך שבו למד איך יוכל להשיג את מטרותיו, ומכאן נעלם הפחד מלעשות.



כאשר הדרך לא ברורה, יש חשש להניח את הרגל קדימה לעבר הצעד הראשון. לאחר שהצעד הראשון נעשה וקידם אותנו לעבר המטרה, קל יותר להתקדם ולהניח את הרגל לעבר הצעד הבא.


חוסר בביטחון עצמי לרוב מתחיל בילדות. מילה של הורה, גננת או מורה, יכולה לסדוק את האמון של הילד ביכולותיו, וזאת לרוב תיהיה פגיעה משמעותית שתלווה אותו ותפתח אצלו אמונות מגבילות בעתיד. אותם משפטים שזרקו ללא כל כוונה לפגוע הופכים לאמונות שמונעות מאיתנו לחשוב באופן מקדם ולפעול למען מטרותינו. "אתה לא יודע לעשות את זה" "אין לך סיכוי" "יש לך ידיים שמאליות" "אתה לא מספיק חד" אלו הן רק דוגמאות ספורות לאותם משפטים המתגבשים לכדי אמונות. אמונות התוקעות אותנו, מפחידות, משאירות אותנו בעבר ולא מאפשרות לנו להתקדם הלאה.


בתהליך אימוני, דרך זיהוי הצלחות, דרך הסרת אמונות מגבילות, חסמים, גורמים מעכבים כאלה ואחרים, ניתן להשיג תוצאות מדהימות בזמן יחסית קצר.


כאשר אני מקבל את עצמי כפי שאני כולל הפגמים שלי (שהם חלק בלתי נפרד מהחוזקות שלי), כאשר אני לא משווה את עצמי לאחרים אלא רק לעצמי, כאשר אני חושב מה הדבר הקטן שאוכל לעשות היום כדי לשפר את עצמי ביחס למי שהייתי אתמול, כשאני אותנטי ועושה בדיוק את מה שאני מרגיש ורוצה, ללא מסכות או כובעים שמטרתם להסתיר חלקים שאני מפחד לחשוף, כשאני מרגיש שווה בין שווים, משם אני יכול לצמוח ולעשות דברים גדולים למען עצמי וסביבתי.


כולנו בסדר. לכולנו שריטות ופגמים. אין מושלם. בכל אדם טמון גרעין של הצלחה ובכל אדם כישרון שניתן רק לו בצורה יוצאת דופן. זאת המתנה שאיתה הגיע לעולם, ואותה יש לגלות ולטפח.

54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page